Aktualności

04.12.2024

Kampania NASK dla liderów opinii: Nastawcie radar na dezinformacyjne bzdury

„WERYFIKUJĘ!” to najnowsza inicjatywa instytutu badawczego NASK, która prowadzona jest równolegle z ogólnopolską kampanią edukacyjną "SPRAWDZAM!". Jest skierowana do liderów i liderek opinii, by wyczulić ich na problem dezinformacji, ułatwić jej dostrzeganie i rozpoznawanie działań internetowych trolli.

Czytaj dalej o Kampania NASK dla liderów opinii: Nastawcie radar na dezinformacyjne bzdury
04.12.2024

Co powinna zrobić Meta, by wykurzyć oszustów z Facebooka? CERT Polska wysłał wytyczne

Rozbudowa zespołu polskojęzycznych moderatorów, skrócenie czasu reakcji na zgłoszenia czy wykorzystanie Listy Ostrzeżeń, to tylko niektóre wytyczne, jakie specjaliści z CERT Polska przesłali w środę (4 grudnia) do przedsiębiorstwa Meta. Firma ta powinna wprowadzić na platformach społecznościowych przesłany jej zestaw rozwiązań, by wydatnie podnieść bezpieczeństwo Polaków, którzy korzystają z serwisów Mety.

Czytaj dalej o Co powinna zrobić Meta, by wykurzyć oszustów z Facebooka? CERT Polska wysłał wytyczne
27.11.2024

Jak nie dać się trollom? Kampania o dezinformacji Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

Ministerstwo Cyfryzacji, wspólnie z NASK, stworzyło ogólnopolską kampanię społeczną, która ma uwrażliwiać na fałszywe treści w Internecie oraz edukować, jak weryfikować informacje i zgłaszać nieprawdziwe treści. W kampanii, poprzez dialogi trolli, w obrazowy sposób pokazano mechanizmy i cele dezinformacji, zachęcając do świadomego ograniczania jej rozprzestrzeniania. Na stronie internetowej towarzyszącej kampanii można znaleźć praktyczne porady dotyczące rozpoznawania dezinformacji, jej źródeł i metod przeciwdziałania.

Czytaj dalej o Jak nie dać się trollom? Kampania o dezinformacji Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

Wybierz Strony